Smlouva
o poskytování konzultačních a poradenských služeb dle § 269 odst. 2
ObchZ
SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
uzavřená jako
inominátní smlouva podle § 269 odst. 2 a
násl. zákona č. 513/1991 Sb. , obchodní zákoník, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen obchodní zákoník, ObchZ) níže uvedeného dne (dále jen
Smlouva)
Čl. I.
Smluvní
strany
XYZ, a. s.
se sídlem ....................,
IČ: ............, DIČ: ...............,
zapsaná v obchodním rejstříku
vedeném ................ soudem v ......., oddíl ..., vložka č. ...,
bank. spojení: ............................,
č. ú. ................./....,
jednající .............................,
na straně jedné (dále jen
Poskytovatel)
a
ABC, s. r. o.
se sídlem ....................,
IČ: ............, DIČ: ...............,
zapsaná v obchodním rejstříku
vedeném ................ soudem v ......., oddíl ..., vložka č. ...,
bank. spojení: ............................,
č. ú. ................/....,
jednající .............................,
na straně druhé (dále jen
Objednatel)
Čl. II.
Účel Smlouvy
2.1 Účelem Smlouvy je řádné
poskytnutí konzultačních a poradenských služeb Objednateli týkajících se řešení
problematiky výběru a optimálního využívání aditiv aplikovatelných v hlavních a
pomocných motorech vnitrozemských nákladních a osobních plavidel provozovaných
Objednatelem (dále jen aditiva); tyto služby jsou dále specifikovány v čl. III.
Smlouvy. Poskytovatel bude poskytovat řádně veškeré služby ve prospěch
Objednatele dle této Smlouvy tak, aby byl zcela naplněn uvedený účel Smlouvy.
Čl. III.
Předmět Smlouvy
3.1 Poskytovatel se zavazuje
řádně poskytovat Objednateli na základě jeho požadavků konzultační služby a
poradenství (dále jen služby) spočívající zejména v následujících činnostech:
a) doporučování vhodných aditiv k aplikaci,
b) průběžné poskytování informací o aditivech
dostupných na trhu v České republice, Evropské unii, USA a Japonsku,
c) monitorování a zasílání pravidelných zpráv
o výsledcích aplikací doporučených aditiv,
d) průběžná reflexe aplikací doporučených
aditiv a doporučení optimalizace těchto aplikací,
e) závěrečné vyhodnocení aplikace doporučených
aditiv a doporučení nejvhodnějšího aditiva k dalšímu využívání včetně doporučení
optimálního způsobu aplikace a návrh dalšího postupu v oblasti využívání
aditiv.
3.2 Poskytovatel se zavazuje
poskytovat služby formou následujících výstupů:
a) první písemné doporučení podle čl. III.
odst. 3.1 písm. a) Smlouvy, které Objednatel obdrží do 15 dnů od uzavření této
Smlouvy;
b) pravidelné písemné zprávy za každé kalendářní
čtvrtletí obsahující informace podle čl. III. odst. 3.1 písm. a) až d) Smlouvy,
které Objednatel obdrží do 10. dne kalendářního měsíce následujícího po
uplynutí kalendářního čtvrtletí, za které je poskytována písemná zpráva;
c) závěrečné písemné vyhodnocení podle čl.
III. odst. 3.1 písm. e) Smlouvy, které Objednatel obdrží do 31. 10. 2014;
d) písemná stanoviska, připomínky, informace a
rozbory k tématům, dokumentům a jejich návrhům či jiným písemnostem dle požadavků
Objednatele;
e) konzultace prostřednictvím dálkového přenosu
informací (telefonicky, videokonference);
f) osobní konzultace na pracovišti
Objednatele (po předchozí dohodě).
Správnost dokumentů bude ověřena
podpisem Poskytovatele, resp. oprávněné osoby Poskytovatele. Pro účely tohoto článku
se za písemnou formu považuje i elektronická komunikace realizovaná e-mailem.
Objednatel je v případě potřeby oprávněn vyžádat si výstupy i v listinné podobě.
3.3 Objednatel se zavazuje
za řádně poskytnuté služby dle této Smlouvy zaplatit Poskytovateli sjednanou
cenu.
Čl. IV.
Plnění smlouvy
4.1 Smluvní strany písemně
označí vůči druhé smluvní straně kontaktní osoby oprávněné jednat v rámci
faktické realizace předmětu Smlouvy. V tomto písemném oznámení budou uvedeny
kontaktní poštovní adresy, telefony, faxy a elektronické adresy.
4.2 Při poskytování služeb
je Poskytovatel povinen postupovat podle svých nejlepších odborných znalostí a
schopností, a to v souladu s pokyny a aktuálními potřebami a zájmy Objednatele.
Objednatel je oprávněn kdykoliv udělit Poskytovateli pokyn k poskytování některých
konkrétních činností v rámci vymezení uvedeného v čl. III. této Smlouvy.
4.3 Poskytovatel je povinen
oznámit Objednateli všechny okolnosti, které zjistil při poskytování služeb a
které mohou mít vliv na změnu pokynů Objednatele.
4.4 Poskytovatel může k
poskytování služeb využít třetí osoby. V takovém případě Poskytovatel odpovídá
Objednateli, jako by tyto služby poskytoval sám.
4.5 Nestanoví-li Objednatel
písemně jinak, platí, že Poskytovatel je povinen poskytovat služby a odevzdávat
výsledky a výstupy své činnosti v sídle Objednatele.
4.6 Služby podle této
Smlouvy je Poskytovatel povinen Objednateli poskytovat ode dne její platnosti a
účinnosti do 31. 12. 2014.
4.7 Poskytovatel je povinen
poskytovat služby a předávat Objednateli výstupy zpracované v rámci poskytování
služeb v termínech stanovených v čl. III. odst. 3.2 písm. a) až c) Smlouvy. Pro
jednotlivé případy, pro které není termín stanoven v čl. III. odst. 3.2 písm.
a) až c) Smlouvy, stanoví termín písemně Objednatel.
4.8 Řádné splnění povinností
Poskytovatele Objednatel vždy potvrdí písemně. Poskytovatel zpracuje podrobný
soupis poskytnutých služeb a předaných výstupů služeb a jejich časové náročnosti.
Tento soupis Objednatel vždy písemně odsouhlasí a písemně potvrdí.
4.9 Zjistí-li Objednatel v
plnění Poskytovatele nebo při předání výstupů služeb zjevné vady nebo nedodělky,
je povinen o tom sepsat zápis. Lhůta pro odstranění zjevných vad zjištěných v
plnění nebo při převzetí výstupů činí nejdéle ........ pracovních dnů ode dne doručení
zápisu Poskytovateli, nestanoví-li Objednatel písemně lhůtu delší.
4.10 Nedokončený výstup,
výstup s vadami či nedodělky či nikoliv řádné poskytnutí služeb není Objednatel
povinen potvrdit a do odstranění těchto vad není povinen zaplatit fakturovanou
cenu služeb.
Čl. V.
Cena a fakturační a platební podmínky
5.1 Smluvní strany se
dohodly, že za poskytnuté služby se sjednává cena (odměna Poskytovatele) ve výši
500 Kč + 20 % DPH za každou započatou hodinu poskytování služeb. Tato cena za
poskytované služby je konečná a zahrnuje veškeré výlohy, výdaje a náklady
související s plněním předmětu Smlouvy.
5.2 Objednatel nebude
poskytovat Poskytovateli žádné zálohy na cenu za plnění předmětu Smlouvy v
jakékoliv formě.
5.3 V případě změny sazby
DPH dané právními předpisy bude k celkové ceně bez DPH přiúčtována daň dle
sazby platné ke dni zdanitelného plnění.
5.4 Cena bude Poskytovateli
placena Objednatelem zpětně, a to na základě Poskytovatelem řádně vystavené
faktury po odsouhlasení poskytnutých služeb a předání a převzetí všech výstupů
dle čl. III. a V. této Smlouvy a podle rozsahu skutečně poskytnutých služeb a
jejich časové náročnosti. Faktura za předané a odsouhlasené výstupy a poskytnuté
služby bude vystavována vždy zpětně za kalendářní měsíc, v němž byly předány
výstupy a poskytnuty služby sjednané touto Smlouvou. Součástí faktury musí být
soupis poskytnutých služeb a jejich časové náročnosti, podepsaný oprávněnou
osobou Poskytovatele a Objednatele dle čl. IV. odst. 4.8 Smlouvy.
5.5 Smluvní strany se
dohodly na lhůtě splatnosti faktury 14 kalendářních dnů ode dne jejího doručení
Objednateli. Dnem platby se rozumí den, kdy je fakturovaná částka odeslána z účtu
Objednatele na účet Poskytovatele uvedený na faktuře.
5.6 Faktura musí obsahovat
náležitosti daňového dokladu stanovené právními předpisy a identifikaci
Smlouvy. V případě, že faktura nebude obsahovat stanovené náležitosti, je
Objednatel oprávněn zaslat ji ve lhůtě splatnosti zpět Poskytovateli k doplnění
nebo opravě, aniž se tím dostane do prodlení s jejím zaplacením; lhůta
splatnosti počíná běžet znovu ode dne opětovného doručení náležitě doplněné
nebo opravené faktury Poskytovateli.
Čl. VI.
Odpovědnost
Poskytovatele
6.1 V případě, že v době 6 měsíců
ode dne ukončení plnění předmětu Smlouvy nebo ode dne předání výstupu plnění předmětu
Smlouvy nebo jeho části budou…