Do Českého registru dárců krvetvorných buněk přibylo letos již 9000 lidí
19.5.2025, Zdroj: ČTK
Nemocní potřebují dárce s co největší shodou, porovnává se přes deset parametrů.
Za 10 let přibylo nemocných s hypertenzí o čtvrtinu, léčí se s ní 60 pct seniorů
17.5.2025, Zdroj: ČTK
Spolu s tím rostou i náklady zdravotních pojišťoven na jejich léčbu, jen u VZP se za tři roky zvýšily o miliardy.
ČHMÚ: Aktivita klíšťat v ČR je vysoká a tento měsíc nadále poroste
15.5.2025, Zdroj: ČTK
Odborníci doporučují chodit po zpevněných cestách a používat repelenty.
Daňové řešení ostatních příjmů dle § 10 ZDPGarance
5.3.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferOstatními příjmy rozumíme příjmy, při kterých dochází ke zvýšení majetku poplatníka daně z příjmů fyzických osob, pokud nejde o příjmy zdaňované podle § 6 až § 9 ZDP. Jejich zdaněním se zabývá § 10 ZDP. Pokud tedy má poplatník daně z příjmů fyzických osob…
Uplatnění daňové ztrátyGarance
31.10.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferZákladem daně z příjmů je dle § 23 odst. 1 ZDP rozdíl, o který příjmy, s výjimkou příjmů, které nejsou předmětem daně, a příjmů osvobozených od daně, převyšují výdaje (náklady), a to při respektování jejich věcné a časové souvislosti v daném zdaňovacím…
Daňové zvýhodnění na vyživované dětiArchiv
7.2.2023,
, Zdroj: Verlag DashöferDaňové zvýhodnění na dítě patří k jedné z početných slev na dani u poplatníka daně z příjmů fyzických osob. Jeho správné uplatnění má však určitá pravidla a podmínky, které jsou stanovené v zákonu o daních z příjmů. To platí jak pro poplatníky s příjmy ze…
Pojistné na sociální pojištění u zaměstnavatelů a zaměstnancůGarance
2.1.2025,
, Zdroj: Verlag DashöferU pojistného na sociální pojištění se rozlišují dva pojmy, a to poplatníci pojistného a plátci pojistného. Poplatníkem pojistného na sociální pojištění (tj. pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti) jsou jednak…
Přechod ze skutečných výdajů na paušální výdajeGarance
17.8.2023,
, Zdroj: Verlag DashöferKaždý poplatník daně z příjmů fyzických osob s příjmy podle § 7 nebo § 9 ZDP by měl sledovat své skutečné výdaje a podle jejich výše by se měl nejpozději do skončení zdaňovacího období resp. do sestavení daňového přiznání k dani z příjmů za uplynulé zdaňovací…
Proč a jak nepropadnout emocionálnímu nakupování
23.5.2025, On-line, Doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc.Za emocionální nakupování označuje psychologie nakupování, jehož hlavním cílem není koupit si něco, co potřebujeme, ale koupit si něco, abychom se cítili lépe. Tato „terapie“ funguje a její působení je často okamžité, je však třeba ji provádět rozumně. Jak poznat, že se nám její aplikace vymkla z ruky?
Reklama ve zdravotnictví
18.6.2025, On-line, Mgr. Vladislava Křivová, LL.M.Webinář obsahuje podrobné seznámení se s reklamou ve zdravotnictví, stejně jako návod pro poskytovatele zdravotních služeb nebo samotné lékaře, jakou reklamu je možné využívat a jaká je už reklamou nedovolenou. Účastníci se dále seznámí s limity reklamy na sociálních sítích, s využitím influencerů a jinou formou reklamy, která je aktuálně využívána.
V čem spočívá syndrom Petera Pana
27.6.2025, On-line, Doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc.Syndrom Petera Pana je označením pro chování dospělých osob, které nikdy plně nedozrály. K jejich typickým projevům patří sklon bránit se přijetí dospělých rolí, vyhýbat se odpovědnosti za své jednání a domáhat se pomoci druhých. Jak tyto osoby rozpoznat a jak s nimi jednat?
Šest metod úspěšného přesvědčování
25.7.2025, On-line, Doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc.Všimli jste si, jak snadno dokáží někteří lidé dosáhnout, co chtějí? Většinou je tomu proto, že o svém požadavku dokáží druhé poměrně snadno přesvědčit. Metody, které k tomu používají, nemusí být přitom příliš složité. Které hlavní to jsou?
Založení nebo odkup ordinace nekončí registrací
16.9.2025, On-line, Mgr. Vladislava Křivová, LL.M.Získejte podrobný popis a návod pro lékaře zakládající nebo "kupující" ordinaci poskytovatele zdravotních služeb. Projdeme seznam všech jednotlivostí, které se k provozu vztahují, od nastavení společnosti, cenotvorby, interní dokumentace, pacientské dokumentace až po reklamu a marketingovou prezentaci.